Veel jongeren denken dat er straks geen pensioen voor hen is. Om het vertrouwen in pensioen van jongeren tussen de 25 en 35 jaar te verbeteren is de nieuwe campagne ‘De tijd van je leven’ gestart. Met behulp van de vernieuwde website www.detijdvanjeleven.nl, social media zoals de gelijknamige Facebookpagina en filmpjes op YouTube moeten zij gaan inzien dat er voor hen later nog wel degelijk pensioen is.

De Pensioenfederatie is de initiatiefnemer van deze nieuwe campagne en richtte al eerder het platform ‘De Tijd van je leven’ op. In de federatie zijn bijna alle pensioenfondsen in ons land verenigd.

De jongerencampagne voert als slogan Check voordat je tekent, wat dit voor je pensioen betekent. Oftewel: bij een belangrijke gebeurtenis in je leven waarvoor je je handtekening moet zetten – trouwen, een nieuw huis, een nieuwe baan – moet je éérst checken wat dit voor je pensioen betekent.

Daartoe staat op de nieuwe website bij elk teken-moment een checklist met acties op pensioengebied en hoe en waar deze ondernomen moeten worden. Veel jongeren beseffen immers niet dat zulke momenten ook consequenties hebben voor hun pensioen, laat staan dat ze weten welke initiatieven ze precies moeten nemen.

Meest recente nieuws

23 april 2024

1e kwartaalbericht 2024

De financiële positie van Mediahuis Nederland Pensioenfonds (Mhpf) veranderde in het eerste kwartaal als gevolg van stijgende aandelenkoersen.
Lees meer
15 april 2024

Mhpf zoekt twee nieuwe leden voor Raad van Toezicht

Mhpf is op zoek naar twee nieuwe leden voor zijn Raad van Toezicht (RvT). De vacatures betreffen de ...
Lees meer
14 februari 2024

Wijziging in de Keesing pensioenregeling vanaf 1 januari 2024

Vanaf 1 januari 2024 heeft  Keesing Media Group een nieuwe overeenkomst voor de uitvoering van de pensioenregeling afgesloten ...
Lees meer