Mensen meer bewust maken van hun pensioen . Dit is kort maar krachtig de ambitie van Denise Broekhof, het nieuwe aspirant-bestuurslid van Mhpf.

“Vooral jongeren vinden pensioen meestal saai en ingewikkeld. Het staat ver van hun bed. Daarom verdiepen ze zich er niet in en weten er zo weinig van. Dat gold aanvankelijk ook voor mijzelf. Maar je betaalt wel elke maand een deel van je salaris aan premie. Daarom wil je toch weten wat er precies met dat geld gebeurt!”

Maar hoe ga je ervoor zorgen dat mensen meer gaan nadenken over hun pensioen? Denise wil hiervoor bij Mhpf graag haar kennis en ervaring op communicatie- en marketinggebied inzetten. Sinds 2016 werkt ze bij Mediahuis Nederland. Als Product Owner optimaliseert ze voor De Telegraaf en 5 regionale dagbladtitels, waaronder het Noordhollands Dagblad, de kanalen die bijdragen aan een groter ‘online’ bereik. Hiervoor werkte ze onder meer voor VROUW.nl en metronieuws.nl in vergelijkbare functies.

Denise: “Het is belangrijk dat de deelnemers van Mhpf de website van het fonds goed en gemakkelijk weten te vinden. Want daar staat alle pensioeninformatie op die voor hen van belang is. Daarbij moet je precies weten wat zij belangrijk vinden, hoe ze dit op de website kunnen vinden en of ze regelmatig terugkeren naar de site.” Dus optimalisering van het gebruik van mhpf.nl, waarbij natuurlijk ook andere communicatiemiddelen zoals nieuwsbrieven, evenementen en bijeenkomsten een belangrijke rol spelen.

Ze voegt daar nog aan toe, dat ook de ‘verpakking’ van het pensioennieuws heel belangrijk is. “Vaak krijg je als je ergens nieuw in dienst komt, een (digitale) map met informatie. Ook over je pensioen. Maar vaak oogt dit niet erg aantrekkelijk en er wordt vervolgens niet meer naar gekeken. Dat kan anders.”

Het kersverse aspirant-bestuurslid vertelt dat ze actief gaat deelnemen aan alle activiteiten en werkzaamheden van Mhpf. Ook gaat ze de vergaderingen van de verschillende commissies van Mhpf bijwonen. “Meestal word je lid van één commissie op grond van je kennis en ervaring, terwijl je van de onderwerpen die in een andere commissie worden behandeld minder afweet. Dit geeft je juist de mogelijkheid met een frisse blik erin te staan en domme vragen te stellen,” legt ze lachend uit.

Denise komt bij Mhpf in een tijd van grote veranderingen op pensioengebied. Ze vindt de stelselherziening een goede zaak, omdat de wereld snel verandert en het pensioenstelsel betaalbaar moet blijven. Daarbij is het wel van het grootste belang dat alle deelnemers in deze complexe veranderingen worden meegenomen en dat goed en effectief hierover wordt gecommuniceerd. En dat is juist de expertise van dit aspirant-bestuurslid!

Sinds ruim een jaar is zij de trotse moeder van een dochtertje aan wie uiteraard veel tijd wordt besteed. Daarnaast houdt Denise van hardlopen en is ze regelmatig te vinden op het Haagse strand dicht bij haar huis.

Meest recente nieuws

14 februari 2024

Wijziging in de Keesing pensioenregeling vanaf 1 januari 2024

Vanaf 1 januari 2024 heeft  Keesing Media Group een nieuwe overeenkomst voor de uitvoering van de pensioenregeling afgesloten ...
Lees meer
25 januari 2024

Deelnemersvragen en antwoorden na mededeling geen verhoging pensioen per 1 januari 2024

Een aantal deelnemers heeft naar aanleiding van het nieuwsbericht dat Mhpf de pensioenen per 1 januari 2024 niet ...
Lees meer
22 januari 2024

4e kwartaalbericht 2023

De financiële positie van Mediahuis Nederland Pensioenfonds (Mhpf) veranderde in het vierde kwartaal als gevolg van een abrupte ...
Lees meer