Ruim 150 gepensioneerden waren op zaterdag 9 april j.l. aanwezig op een speciaal voor hen door Mhpf georganiseerde bijeenkomst. In het nieuwe, stijlvolle Van der Valk Hotel Amsterdam Zuidas was het die dag een vrolijk weerzien met oud-collega’s, zeker na een lange coronatijd waarin dit allemaal niet mogelijk was.

Helaas kon deze dag niet plaatsvinden in het gebouw van Mediahuis Nederland, waar zovele aanwezigen jarenlang werkten. Reden is dat het gebouw aan de Basisweg momenteel drastisch wordt verbouwd.

De gepensioneerdendag startte met een hartelijk welkom door Heleene van Meurs, directeur van het pensioenfonds. Vervolgens schetsten Arno Reekers, bestuursvoorzitter van Mhpf en Frank Huitema, Chief Investment Officer, hoe het pensioenfonds ervoor staat en welke ontwikkelingen er op ons afkomen. Met name natuurlijk wat het nieuwe pensioenstelstel voor ons gaat betekenen. Ook het onderwerp maatschappelijk verantwoord beleggen kwam uitgebreid aan de orde. Dat de gepensioneerden zich nauw betrokken voelen bij het fonds, bleek wel uit het grote aantal vragen en opmerkingen vanuit de zaal en het invullen van de enquête over maatschappelijk verantwoord beleggen.

Na een korte pauze was het woord aan Paul Jansen, hoofdredacteur van De Telegraaf. In een geanimeerde presentatie schetste hij de grote veranderingen in het huidige medialandschap. Zoals de verschuiving van het lezen van de krant op papier naar digitaal. Jansen memoreerde de tijd dat hij begon als verslaggever bij De Telegraaf. Toen stonden op de redactie grote computers, faxen en vaste telefoons – een groot verschil met nu!

De hoofdredacteur werd afgewisseld door rechtbankverslaggeefster Saskia Belleman. Zij vertelde over haar boeiende werkzaamheden op en rond de rechtszaal en de grote rol die sociale media, zoals Twitter daarbij spelen.

Na een copieuze lunch in het sfeervolle restaurant met uitzicht op de Zuidas begaven de aanwezigen zich weer naar de grote zaal voor de presentatie van de CEO van Mediahuis Nederland, Rien van Beemen. Hij gaf een rooskleurig beeld van het mediaconcern en stond uitgebreid stil bij de visie en koers van het bedrijf voor de komende jaren. Belangrijke trends zijn dat de papieren krant langer dan verwacht standhoudt en de lezers steeds meer bereid zijn te betalen voor digitaal nieuws. Vervolgens gaf hij het stokje over aan zijn collega Barbara Lokhorst, Chief Financial Officer van Mediahuis Nederland. Zij toonde overtuigend aan dat het mediaconcern er financieel gezond voor staat en dat deze lijn ook in de nabije toekomst zal worden voortgezet.

Na de presentaties kon iedereen in de royale foyer van het hotel nog met elkaar nagenieten onder het genot van een kop koffie of thee of drankje.  Waarna rond half vier de laatsten na een zeer geslaagde dag weer huiswaarts keerden.

Meest recente nieuws

15 april 2024

Mhpf zoekt twee nieuwe leden voor Raad van Toezicht

Mhpf is op zoek naar twee nieuwe leden voor zijn Raad van Toezicht (RvT). De vacatures betreffen de ...
Lees meer
14 februari 2024

Wijziging in de Keesing pensioenregeling vanaf 1 januari 2024

Vanaf 1 januari 2024 heeft  Keesing Media Group een nieuwe overeenkomst voor de uitvoering van de pensioenregeling afgesloten ...
Lees meer
25 januari 2024

Deelnemersvragen en antwoorden na mededeling geen verhoging pensioen per 1 januari 2024

Een aantal deelnemers heeft naar aanleiding van het nieuwsbericht dat Mhpf de pensioenen per 1 januari 2024 niet ...
Lees meer